tisdag 3 november 2009

NaNo dag 3

Jag har bestämt mig för att inte skriva mer på min NaNo ikväll. Det betyder att jag har 5133 ord på den just nu och det är 33 ord över Daily Goal. Det känns som en helt bra ordmängd och jag känner mig nöjd. Även om jag kanske är lite stressad över att det bara är 33 ord över Daily Goal, men det kan jag bra göra någonting åt imorgon och skriva helt massor massor massor.

Låsa in mig i mitt rum och vägra att göra någonting annat fören jag åtminstone kommit över 7000 ord låter ganska bra eller hur?

Nu låter det som om jag stressar massor över NaNo, men så är det faktiskt inte. Jag är lugn som en jag-vet-inte-vad. För att jag vet att jag MÅSTE INTE göra detta om jag inte känner för det. Jag KAN SLUTA när som helst om det känns alldeles för jobbigt och jag hoppas att andra människor som göra NaNo kommer ihåg det faktumet. Det finns inget måste. Ingen håller en pistol mot dig och tvingar dig skriva 50 000 ord på en månad, utom kanske du själv.

Om du mår dåligt över att skriva NaNo och känner att det inte är rätt för dig så gör inte det. Det är inte bra för dig om du mår dåligt över det.

Skriv om det känns roligt. Annars är det ingen idé.

Detta är min första gång jag gör NaNo och för nåt år sen trodde jag att jag aldrig skulle göra någonting sånt här. För jag tänkte att det kommer stressa ihjäl mig och jag och stress passar inte ihop helt enkelt. Jag faller ihop tillslut.
Men nu så gör jag detta och det känns riktigt bra. Jag gör det för att testa och för att jag tror att detta kan hjälpa min lilla writers block som jag har. Och jag tror att det kanske har hjälpt.

På tal om första gånger så fick jag testa Word War idag för första gången. Min vän Cokey, som också skriver NaNo, frågade om jag ville och jag sa ja efter att hon förklarat vad det går ut på. Det går ut på att man bestämmer en tid och den som skrivit mest ord under den tiden vinner. Vi bestämde oss för 10 minuter och satte igång.
Jag skrev 249 ord på 10 minuter. Hon skrev mera och vann, men det har egentligen ingen skillnad vem som vinner. Det var riktigt roligt och ett bra sätt att få mera skrivet på ett roligt sätt.

Jag gillar NaNo. Definitivt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar