söndag 4 januari 2009

Första inlägget och presentation.

Välkomna allihopa till den här fantastiska bloggen.
Min lilla författarblogg.

Min fina vän Caroline är personen bakom idéen till författarbloggen egentligen och hon frågade om jag vill vara med. Skaffa en systerblogg så att säga och jag fastnade för idéen. Så nu sitter jag här med en färsk blogg på händerna.

Mitt namn är Emzi, eller det är namnet jag använder på internet för det mesta. Jag är inte döpt till det.
Jag är en amatörskribent som för det mesta faktiskt skriver fanfiction, men jag har även skrivit egna små berättelser och jag jobbar faktiskt på en större berättelse.
Jag har skrivit i många år, antagligen lite på 4 år kanske. Vilket är ganska så länge enligt mig. Jag skriver på engelska, svenska och ibland finska, men finskan tänker jag inte ta upp i den här bloggen. Ni får bara njuta av engelskan och svenskan.

Jag kommer att dela med mig av allt möjligt i den här bloggen. Smakprov av det jag skriver på, funderingar kring skrivande. Problem som kan uppstå, så som så kallad writers block.
Ni kommer att få en inblick i mitt liv som skrivare. Den delen som de flesta inte egentligen får se alls eftersom jag alltid sitter hemma och skriver ensam.

Jag hoppas att ni kommer trivas.
Välkomna igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar